Serdadu Zionis Berulah di Al-Khalil: Culik Belasan Warga Palestina, termasuk Ayah dan Tiga Putranya

26 April 2022, 08:32.
Sumber: IMEMC

Sumber: IMEMC

PALESTINA (IMEMC) – Serdadu zionis ‘Israel’, Senin (25/4/2022), menculik 12 warga Palestina, termasuk seorang ayah dan tiga putranya.

Serdadu zionis berulah di daerah Beit Ummar dan Deir Samit, di utara dan barat daya Provinsi Al-Khalil, wilayah selatan Tepi Barat.

Gerombolan serdadu yang diangkut beberapa jip menyerbu Beit Ummar. Mereka menggeledah rumah dan menginterogasi beberapa penduduk Palestina.

Serdadu menculik Mershed Mohammad Za’aqeeq (47 tahun), dan ketiga putranya Mohannad (23 tahun), Mohammad (26 tahun), dan Majdi (18 tahun).

Keempatnya digiring ke pangkalan militer negara palsu terdekat.

Di Deir Samir, penjajah menggeledah banyak rumah dan menculik Khader Deeb al-Hroub (47 tahun), Yousef Mohammad al-Hroub (35 tahun), dan Ismael Husin al-Hroub (62 tahun).

Penjajah juga menculik Khader Mohammad Deeb al-Hroub (25 tahun), Tawfiq Mohammad Abdul-Fattah al-Hroub (49 tahun), Issa Mohammad al-Hroub (28 tahun), Arafat al-Hroub (29 tahun), dan Mohammad Yousef al-Hroub (40 tahun).

Senin dini hari, serdadu zionis menculik tiga warga Palestina, termasuk saudara seorang tawanan politik yang memulai mogok makan 53 hari sebelumnya di daerah Ethna, barat laut Al-Khalil. (IMEMC)

 

Update Kabar Al-Aqsha dan Palestina via Twitter @sahabatalaqsha
Berikan Infaq terbaik Anda. Klik di sini.


Posting ini berada dalam kategori : Kabar Al-Aqsha & Palestina

« Hamas: “Rakyat Palestina Menang dalam Pertempuran Terkini Hadapi Zionis di Masjidil Aqsha”
Gencatan Senjata Dua Bulan, Kesempatan Tingkatkan Penyaluran Bantuan kepada Warga Yaman yang Kelaparan »